Garantie & Klachten
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling defect is bij aankomst of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. We hebben onze voorwaarden in de volgende hoofdstukken verdeeld:
a) Bestelling is defect bij aankomst (DOA)
b) Defect tijdens garantieperiode
c) Defect buiten garantieperiode
d) Defect maar niet bij B-Bot.nl aangeschaft
a) Bestelling is defect bij aankomst (DOA)
Is uw product defect bij aankomst dan geldt onze DOA regeling.
DOA regeling:
- We versturen direct een nieuw product.
- Wij regelen een retourticket voor de defecte producten. U hoeft alleen maar het product, compleet en in de originele verpakking, goed verpakt af te leveren bij een post.nl kantoor.
Om hiervan gebruik te kunnen maken kunt u uw bestelling binnen 10 werkdagen na ontvangst aanmelden via ons retourformulier op www.b-bot.nl.
b) Defect binnen garantie
Op alle producten geleverd door B-Bot.nl is de garantietermijn van 12 maanden van de leverancier van het merk van toepassing. Wij bieden op de 12 maanden fabrieksgarantie nog een extra jaar garantie. In totaal heeft u dus 24 maanden garantie op onze artikelen (verbruiksgoederen zoals pennen, stiften, matten en accessoires vallen hier niet onder).
Indien het defect binnen de garantieperiode valt, dan zullen wij kosteloos zorgdragen voor reparatie of vervanging.
Procedure:
Meld het defect via het retourformulier. U ontvangt een retournummer (BRMA) en instructies voor retourzending. Het eerste garantiejaar vergoeden wij de verzending, het tweede garantiejaar zijn de kosten voor de verzender.
c) Defect buiten garantie
Indien het defect buiten de garantieperiode van 24 maanden valt, kunt u gebruik maken van onze zeer voordelige B-Bot Dokter. Deze dokter komt niet aan huis maar werkt bij ons in Didam. Het product moet eerst worden aangemeld via het retourformulier en wordt na ontvangst bekeken door onze B-Bot Dokter. De kosten voor dit consult bedragen slechts € 25,- inclusief BTW per product. Voor dit bedrag kunnen wij in 99% van de gevallen het probleem verhelpen. Moeten wij onverhoopt toch meer kosten in rekening brengen, dan nemen wij altijd van te voren contact op. Voor vragen over de B-Bot Dokter kun je tussen 9:00 uur en 17:00 uur bellen met onze assistente!
Het product is niet meer te repareren? Wat nu? Wij sturen het defecte product aan u retour of voeren het veilig en milieubewust voor u af. Indien u hetzelfde product nieuw bij ons aanschaft dan brengen wij geen onderzoekskosten in rekening.
d) Defect maar niet bij B-Bot.nl aangeschaft
Wij denken graag met u mee en zijn super flexibel! Ook voor defecte producten die niet bij ons zijn aangeschaft kunt u gebruik maken van onze zeer gunstige garantiebepalingen. Service van onze zaak!
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@b-bot.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.